Nimimerkki Lisa_89 kyselee kuukausi lapsen saamisen jälkeen Vau.fi:n keskusteluissa, onko kenelläkään konsteja, joiden avulla vatsan saisi nopeasti pienemmäksi synnytyksen jälkeen.

Viimeksi päivitetty 11.8.2010

”Tottakai siinä menee aikansa ennen kuin pienenee, mutta löytyykö konsteja vatsan pienenemisen nopeuttamiseksi?” Lisa_89 kyselee.

Riikka33 kiirehtii toppuuttelemaan: ”Vielä en sinuna kovin miettisi mahan pienentämisestä… sulla on hurjan vähän aikaa synnytyksestäsi, eikä kroppasi ole siitä vielä kunnolla palautunut. Anna vielä aikaa mennä”, hän kirjoittaa ja varoittelee – aivan aiheellisesti – kohdunlaskeumasta, jonka riski kasvaa, jos lantiota rasitetaan liian pian synnytyksen jälkeen.

Mutta mitä tehdä sitten, kun tositoimiin on lopulta turvallista ryhtyä?

Riikka33 suosittelee vatsalihasliikkeitä. Zumbaa tarjoilee puolestaan SannaKoo. Hyväryhtiset kävelylenkit vaunujen kanssa auttavat vatsalihaksiinkin, vakuuttaa maarinen.

Viirukhan esittää liikunnan rinnalle jotain hieman erikoisempaa:

”Japanissa on sellainen tapa, että synnyttäneen äidin kuuluu paljon maata ja nukkua mahallaan. Tarkoituksena se mahan kutistaminen. En sitten tiiä toimiiko, kuitenkin sairaalassa edelleen äitejä näin neuvotaan tekemään”, hän kirjoittaa, ja ehdottaa vielä hieman myöhemmin, että ainakin korsetilla maharöllykän saa kuriin, jos muu ei auta.

 

Kuva: iStockphoto

 

Lue myös:

Kurvit kohdilleen raskauden jälkeen

Kunniamerkkejä ja rakkausarpia

Kauneusleikkauksella kuntoon raskauden jälkeen

 

Miten sinä kestit omaa ”röllykkääsi”? Oliko kiire päästä takaisin entisiin mittoihin vai oliko sillä kovin suurta väliä? Miten olet treenannut kroppaasi kuntoon lapsen saatuasi? Kommentoi!

Mitä mieltä olet artikkelista?  

Edellinen artikkeliPari kuppia kahvia päivässä ei vaaranna raskautta
Seuraava artikkeliStressi heikentää raskaaksi tulon mahdollisuuksia
JAA