Lantionpohjalihasten harjoittaminen tuo pitkän tähtäimen terveysetuja ja nopeaa nautintoa. Lue lisää siitä, miten paikannat oikeat lihakset ja miksi niitä tulisi harjoittaa!

Viimeksi päivitetty 9.6.2020

1. Synnytys helpottuu
2. Synnytysrepeytymät vähentyvät
3. Virtsanpidätyskyky paranee
4. Ehkäiset kohdunlaskeumaa
5. Ehkäiset mahdolliset yhdyntäongelmat
6. Nautit(te) seksistä enemmän
7. Orgasmit vahvistuvat

Lue myös: Lantionpohjan lihakset joutuvat koville raskausaikana

Lantionpohjajumpan apuvälineet

Geishakuulat (eli emätinkuulat tai vaginakuulat) helpottavat ja tehostavat lantionpohjan lihasten harjoittelua huomattavasti. Usein niistä löytyy apu jo näiden lihasten tunnistamiseen. Seksin apuvälineet, kuten erilaiset vibraattorit ja sauvat, stimuloivat lantionpohjan lihaksia ja edesauttavat hyvän seksuaaliterveyden ylläpitoa.

Kuulia eri tarpeisiin

Perinteisesti kuulia löytyy kolmea eri kokoa. Kannattaa aloittaa pienimmillä ja kevyimmillä ja vaihtaa painavampiin kokemuksen karttuessa ja lihasten kehittyessä. Kuulia voi myös käyttää useampaa kerrallaan lisäpainoa tarvittaessa. Nykyään on myös saatavilla radio-ohjattavia väriseviä kuulia, jotka saavat lantionpohjan jännittymään uudella tavalla. Tämä on ennen kaikkea nautinnollista!

Kuulia harjoitteluun löydät mainosyhteistyökumppanimme HotLipsin sivulta!

Tarvittaessa liukuvoide tekee kuulien sisäänlaitosta hellävaraisempaa. Liukuvoiteet avuksesi ja iloksesi löydät täältä.

Mitä mieltä olet artikkelista?